2010. december 10., péntek

Karácsonyra! ;-) készülődünk avagy mézeskalács angyal kiszúró nélkül


Végre elkezdtem, amit már be kellett volna fejeznem. :-)
De hol van még a karácsony?! - nyugtatgatom magam.
Sütöttem, csomagoltam, alapanyagokat vásároltam.
Mivel eddig minden karácsonykor az utolsó pillanatban csináltam meg mindent, idén úgy készültem, hogy csupa olyan ajándékot adok amit akár az utolsó napon is eltudok készíteni (ha nem vesszük számításba a családunk méreteit, ami igen nagy, hála Istennek). Ilyenek a "csíkos" sütik, amikről még mindig nem készültek fényképek, pedig már több üveggel is elraktam, miután anyukám megajándékozott 1 kg pucolt dióval és egy darálóval (szóval nálunk, már itt járt a karácsonyi angyalka is).

Talán erről jutott az eszembe, hogy angyalkákat készítsek, a hetek óta, a hűtőben várakozó mézeskalácstésztából. Ezt a tésztát azért szeretem, mert a hidegen valóban hetekig eláll, nem kell kapkodni a készülődéssel. :) Mikor pedig kész, dobozba tesszük (ha nem szánjuk karácsonyfadísznek), jól eldugjuk, hogy ne fogyjon el idő előtt, elfelejtkezünk róla, és amikor húsvétkor ismét használni akarjuk a díszdobozunkat, levesszük annak tetejét, és megesszük a még mindig finom, puha mézeskalácsokat!
Honnan jöhetnek ezek az abszurd ötleteim? :-)

Az angyalkákat természetesen bármilyen mézeskalácstésztából meg lehet formázni, de itt van egy, biztos ami biztos.
Hozzávalók:
0,5kg finomliszt
25dkg méz
5dkg cukor
5dkg vaj
2 tojássárgája
0,5ek. szódabikarbóna
3-4ek. tej
0,5ek. mézessüteményfűszer

Én dupla adagot szoktam készíteni és a finomlisztet egy kevés rozsliszttel, vagy teljes kiőrlésű búzaliszttel keverem. (1kg lisztből max. 30dkg a rozs- ill. a teljes kiőrlésű liszt.) Rengeteg lesz belőle, de soha nem marad a nyakunkon. Kivéve a fent említett esetben. ;-) Ha valaki szereti, tehet bele egy fél citrom reszelt héját, de eddig nálam senki nem panaszkodott a hiánya miatt.
A hozzávalókat összegyúrom, és legalább 1 napra a hűtőbe teszem.

A tésztát kinyújtom, és nagy (7-10cm-es) köröket szaggatok belőle. Nekem van ekkora pogácsaszaggatóm, de a fénykép, és nem utolsó sorban a magam kedvéért most egy üres konzervdobozt használtam, de egy bögre is tökéletesen megfelel a célnak.

Egy késsel 4 helyen bevagdalom a lapokat, úgy ahogy a képen is látszik. A fejnek egy kisebb, a szoknyának egy nagyobb negyedet hagyok... Általában. Elrontani nem lehet. Minden darab egyedi. Ahogy sikerül. :D Pssszt!
Kialakítom a fejet, és elválasztom a 2 szárnyat a szoknyarésztől. Sütés közben jól feldagad, ezért érdemes minél határozottabban elkülöníteni egymástól őket. Csak arra kell vigyázni, hogy ne szakadjon el a tészta.

Aztán jöhet a díszítés, kedvünk, időnk, és pénztárcánk szerint , végül a szemek, a száj és a haj.
A szájhoz és a hajhoz a vékony nudlikat fokhagymanyomó segítségével lehet készíteni. Forró (180°C) sütőbe teszem, egymástól jó távol, és néhány perc alatt arany színűre sütöm. Mikor még langyos, fogpiszkálóval kiszúrhatom a hajrésznél, ha dísznek szánom. Előbb nem érdemes, mert a kiszúrt lyuk eltűnik, amint feljön a tészta; később meg nem lehet, mert kemény lesz és törik.
Dobozban hamar megpuhul, nem kell hetekig várni. :-)

"Ah, ahogy nézem a képeket, szinte érzem a fahéj és a gyömbér átható illatát..."
De senkit ne  tévesszen meg a látvány. Igaz, eddig egyetlen képet tettem fel, most meg valóban úgy néz ki ez az oldal, mintha karácsonyfa volna. Valójában csak gyakoroltam, hogyan kell képeket exportálni, importálni, átméretezni, grebbelni? vagy mi, közzétenni, feltenni, feltelepíteni kimásolni, lemásolni, átmásolni... Azt hiszem nem ebben a sorrendben, no meg a listám is kissé hiányos, néhol szlenges, egyéb helyeken pedig valótlanságot is állít, de éjfél elmúltával ez mindegy is. Megyek, bedőlök az ágyba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése