2010. november 25., csütörtök

Öko-mami hajat mos, már megint

...és még nincs vége. Hiába, a festett haj kezelése bio módszerekkel... Hát, nekem eddig nem jött be, de nem adom fel. Legutolsó kísérletem (szó szerint) csúnyán kudarcba fulladt.
Mikor a mósódiós, saját készítésű sampont használom a hajam teljesen összeáll, és másnap ragad a kosztól, mert olyan mint egy porszívó, minden por beleragad. Gondoltam kitartó leszek hátha egy idő után lekopik a vegyszer a hajamról,...de nem és nem. Mivel általában itthon vagyok, rajtam kívül senkit nem zavar az összeállt hajam. Még jó hogy hideg van, így ha ki kell mennem emberek közé, sapkát veszek. :)
A múlt héten azonban elkerülhetetlen volt, hogy a sapkámtól megszabaduljak, mégpedig mások szeme láttára. Ennek okán, bár előző nap mostam hajat, hogy a délutáni vendégségen szalonképes legyek, a samponommal reggel újra neki estem a hajamnak... Hiba volt. Olyan lett a fejem mintha rengeteg technokol ragasztót nyomtam volna rá. Máskülönben nem állok hadilábon a technokollal, például papírt nagyon jól lehet vele ragasztani, de valahogy a hajamon nem mutatott olyan jól ez a ragacs. Bár meggyőződésem, ezzel is kiválóan lehetett volna akár kerámiát is ragasztani, most viszont nem ez volt a cél.
Hmm, lehet hogy egyszer kipróbálom, és készítek házilag egy erős ragasztót. Nem kell hozzá más, csak egy kevés szintetikus hajfesték és mosódiólé. Azért ez elgondolkodtat, vajon mit kentem a hajamra eddig.
Mit tehet ilyenkor az ember? Hát először is kitör rajta a pánik, majd gondolkozni kezd. Az első gondolatok a menekülés körül forognak: "Nem megyek sehova. Kellene egy jó indok, mondjuk hirtelen beteg lettem. Nem jó, mert néhány perce telefonáltam, hogy jól vagyunk mindannyian, és délután feltétlenül ott leszünk..." Aztán még néhány remek ötlet jut az eszünkbe, amit sorban el is vetünk. "Hiszen a gyerekeknek is megígértem..." Az ígéret pedig szép szó, és én nem szeretek mellébeszélni. Nincs menekvés, menni kell. Ismét kitör a pánik. De így?! Még a kezemről sem tudom leöblíteni, csak szappannal... Heuréka!!! A szappan! Ha a kezemről leszedi ezt a ragacsot, talán a hajamra is jó lesz. Kezd helyre állni a lelki egyensúly. És valóban, a szappan segít. Még jó hogy van házi készítésű szappanom, abban csak a lúg szintetikus.
Végül csodás hajjal távoztam a fürdőszobából. "Amíg lehet így hagyom." döntöm el gyorsan magamban. Kísérletezni ráérek később is. :)
...és már tudom is, hogy hogyan. De erről majd legközelebb. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése