2010. november 17., szerda

Nem mintha már elértem volna mindezt...

Hogyha én ezt már akkor tudom...! Bárcsak annakidején megmondta volna valaki! Bárcsak korábban került volna ez a könyv a kezembe, biztosan másként alakult volna az életem! Bárcsak visszamehetnék az időben...!
...és akkor, ...annyi mindent másképp csinálnánk, mást mondanánk, ha nem volna az a "volna". Ismerősen csengenek ezek a mondatok? De Isten, a maga bölcsességével nem tette számunkra lehetővé, hogy visszamenjünk az időben. :) Ki tudja mennyi más őrültséget csináltunk volna, ha egy rossz döntésünk helyett egyszer helyesen cselekszünk. Talán soha nem tanultuk volna meg azt a leckét amit ma már jól tudunk, mert tanultunk a saját hibáinkból. Egyszer egy nagyon sikeres bankigazgatót, aki visszavonulásra készült, megkérdezte a helyére kinevezett fiatal utódja, hogy mi a sikerének a titka. "Sok rossz döntés, fiam...." hangzott el a meglepő válasz. A kudarcainkból tanulunk a legtöbbet, mert legközelebb, ez utóbbit mindenképpen el akarjuk kerülni. Persze van amikor rossz dolgokról "maradunk le", de ezekről a legtöbb esetben nem is szerzünk tudomást. Az valószínűleg feltűnik, és hálát adunk Istennek (még ha nem is hívő valaki), amikor gyermekünk szeme mellett suhan el a hegyes ceruza és csak egy kis horzsolásnyom miatt kérdezi meg minden ismerős, hogy mi történt, de szerintem nem túl gyakran köszönjük meg, hogy a kocsisor elején egy "csiga" haladt, és emiatt fél órát késtünk egy fontos megbeszélésről (mondjuk egy állásinterjúról). Pedig lehet, hogy Isten így mentett meg egy súlyos balesettől, ami miatt soha sem értünk volna el az állásinterjúra. "...megvan az ideje minden dolognak az ég alatt" mondja a prédikátor az ő könyve 3. fejezetének elején.
Nem vagyok fatalista, de ami megtörtént, megváltoztatni úgy sem lehet. Magamat és másokat hitegethetem, de az Igazságon ez nem változtat semmit. Ezzel az Igazsággal kell majd szembesülnöm egyszer Isten előtt. Addig csak egy esélyünk van: bízni Isten jóságában, bölcsességében. Ezt gyakorolgatom (vezetés közben is :) ).
"Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már a célnál volnék, de igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a Krisztus Jézus." (Filippiekhez írt levél 3.fejezet 13)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése