2010. november 12., péntek

Gyógyír sérelmekre

Nem ezért ébredtem ma, hajnali 3-kor, hogy a sérelmeimről írjak. Korai ébredésem oka inkább annak az izgatottságnak köszönhető, amit az otthonoktatás miatt érzek. Nem bírtam aludni. Azt hiszem kissé gyerekesen hangzik, de nem bánom, ez így van rendjén. Nagy fába vágjuk a fejszénket hamarosan.
Mikor azonban felébredtem, valahogyan előjöttek régi és újkeletű sérelmeim is. Dühösen gondoltam azokra az ígéretekre amikből aztán mások húznak hasznot és a húsból nekünk csak a csont jut (pl. az EU-s támogatások magán célra való felhasználására, :( ), és azokra az igazságtalanságokra, rossz törvényekre, amik szabadságot ígérnek, de lehetőséget nem adnak, hogy éljünk vele (és nem csak dr.Geréb Ági esetére gondoltam, ami felháborít). Biztos mindenki tucatjával tudná sorolni az őt ért vélt, vagy valódi sérelmeket.
Szóval, hosszas önmarcangolás után, -hogy hogyan tudnám megoldani vagy inkább jól megmondani és a szemébe vágni valakinek az igazságot, vagy hogyan kellene szembeszállni az önkényes hatalommal,- kimásztam az ágyból. Visszaaludni sehogy sem tudtam. Ennek részben az lehetett az oka, hogy Tündérkét éjjel 1-kor behoztam közénk, én meg szép lassan kiszorultam az ágyból. :) Nem volt menthetetlen a helyzet, feszült hangulatomban, azonban nem volt kedvem sem az alváshoz, sem a mentéshez. S mivel a tehetetlenséget nehéz elviselni úgy döntöttem kiírom magamból a dühömet. A Bibliám ott hevert félúton a gép felé, az asztalon. Felkaptam, hogy gyorsan elolvasok egy verset, hátha Isten szól hozzám, és nem rontok neki az egész világnak ajtóstul, mindenestül. Ráadásul ma estére randit terveztünk a férjemmel, hogy az elmaradt házassági évfordulónkat végre megünnepeljük. Mi tagadás féltem, ha így folytatom, ebben a szellemiségben, akkor sutba dobhatjuk minden tervünket, mert az én fejemben egész nap ezek a gondolatok keringenek majd, és a romantika felkerül valamelyik hátsó kispolcára az agyamnak.
Isten, Önmagához hűen, most is válaszolt. Alig hittem, hogy ilyen békességet tud adni pillanatok alatt ez a néhány sor. (...mert az Úr irgalma új minden reggel.) Remélem neked is segítenek, kedves olvasó!

Ártatlan ember imádsága

Uram, Istenem, hozzád menekülök!
Szabadíts meg üldözőimtől,
és ments meg engem,
hogy szét ne tépjenek, mint az oroszlán,
szét ne szaggassanak menthetetlenül.

Uram, Istenem, ha ilyeneket tettem:
ha álnokságot követtem el,
ha kifosztottam aki ok nélkül bántott,
akkor ellenség üldözzön,
és érjen utol engem,
tiporja földre életemet,
tapossa porba dicsőségemet! (Szela.)

Uram, lépj elő haragodban,
szállj szembe dühös ellenségeimmel!
Kelj föl, szolgáltass igazságot nekem!
Gyülekezzenek köréd a népek,
te pedig foglalj helyett fölöttük a magasban!
Az Úr ítéletet tart a népek fölött.
Adj nekem igazat, Uram,
hiszen igaz és feddhetetlen vagyok!
Vess véget a bűnösök gazságának,
és bátorítsd az igazat,
szívek és vesék vizsgálója,
igazságos Isten!
Az én pajzsom az Isten,
aki megszabadítja a tiszta szívűeket.
Igaz bíró az Isten,
olyan Isten, aki mindennap büntethet.
Már megint kardját élesíti a gonosz,
íját feszíti és céloz.
Pedig őt találja el a halálos fegyver,
a tüzes nyilak, amelyeket készít.
Ha rosszakarat fogamzik meg benne,
nyomorúságot hordoz, és csalódást szül!
Vermet ás, jó mélyet,
de maga esik a gödörbe melyet készített.
Visszahárul fejére a nyomorúság,
erőszakossága saját fejére száll.

Hálát adok az Úrnak, mert igaz Ő,
zengem a felséges Úr nevét.

(a zsoltárok könyve 7: 2-18)

Ezt teszem: zengem Dáviddal én is a felséges Úr nevét! Tégy így te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése