2010. október 10., vasárnap

Öko-mami mos

El vagyok ragadtatva! Végre sikerült igazán szépre mosni a ruháinkat!
Ez korábban nem volt probléma, mert a hagyományos mosóporokkal már volt tapasztalatom és a megfelelő márka, a megfelelő mennyiség és a megfelelő öblítés szám után, vakítottak a fehérek, élénkek maradtak a színesek. Mivel családunk több tagja is allergiás a mosóporokra (is), rengeteg vizet használtunk, hogy tökéletesen kiöblítsük a ruhákat, de időnként így is előjöttek a kiütések :( .

A mosódió eltüntette a foltokat.
....de ugye az allergia miatt nem használunk öblítőt, a ruhák kemények maradtak.
Sebaj, van mosószóda! Hurrá, megmenekültünk! Kiütésnek nyoma sincs, és a ruhákat se kell letörni a szárítóról.
...néhány héttel később: feltűnt, hogy a fehér ruhák mintha szürkébbek lennének a megszokottnál.
Nem akartam ebbe beletörődni. Jól is tettem, mert hamarosan jött a megoldás egy barátnőmtől. "Mosószóda?" Ő mindig fehérítősót használ, igaz nem túl olcsó, de nagyon kevés, 1-2 evőkanál kell bele. Én 3-mal használok, mert az én gépem 7,5kg-t mos. 5 gyerek, az 5 gyerek ;) .



Végül, hogy a kép teljes legyen, öblítőszert is használok. Nagyon biót. Hogy ne menjen tönkre a gép, ecetes vizet öntök az öblítőtartályba. Ennek több előnye is van:
(1) Nem megy tönkre a mosógép, mivel a mosódió nem tartalmaz vízlágyítót. Az ecet viszont oldja a vízkövet (nagyanyáink tisztítószere, de ma is megállja a helyét, erről talán később).
(2) Teljesen elmegy a szaga a mosás végére.
(3) Nem veszi ki a ruhák színét. Sőt, ezzel szokták ruha festésnél a ruhák színét fixálni.
Tehetnék bele egy pár csepp illóolajat is, de mivel én szárítózom is a ruhákat, hogy ne kelljen vasalni, a forró levegőn az olaj, lévén illó, elillan.

Azt nem állítom, hogy nem macerásabb így a mosás, de a mosószer egyvelegem nem allergizál, tisztára mos, a ruhák puhák maradnak, és nem szürkülnek. Szerintem megéri a mojolást.

Ui.: A ruhákat mosás után nem szabad a gépben hagyni, mert a mosódió, bomlásnak indul.  Uhhh. Kipróbáltam, senkinek sem ajánlom.
Ui.2: Sajnos a nagyon szennyezett ruhákat áztatni kell.
Erre még muszáj más megoldást találnom, mert a nyár 5 gyerekkel nem állhat csak mosásból! ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése