2010. október 17., vasárnap

Öko-mami hajat mos

Házi, bio hajsampon recept:
Felforralok egy bögre (2,5dl) vizet. 7-8 egész dióhéjat beledobok és még 2 percig forralom. Kis lángra veszem, és még 10 percig rajtahagyom a lapon. Végül, hagyom kihűlni, majd műanyag flakonba töltöm. Hűtőben 2 hétig eláll. Egy hajmosáshoz kb. 20ml szükséges. Ezt a mennyiséget egy bögrébe öntöm és a kávé habosítóval, vagy a botmixerrel kemény habbá verem (mintha tojásfehérjét vernék fel). Teafa illóolajat szoktam hozzácseppenteni, de akkor egyáltalán nem vagy alig tudom felverni. A hab azért jó, mert így könnyű felvinni a még száraz hajra, illetve a fejbőrre. A mosódiós sampon magában nem habzik. /Ezüstkolloiddal állítólag lehet ezen segíteni, de nem mertem beletenni, mert sok rosszat is hallottam róla. Ráadásul nekem fémallergiám is van, az ezüstre is érzékeny vagyok.:( / 10 percet hagyom hatni, aztán jöhet az öblítés. Vigyázat, szembe ne kerüljön, mert csíp! Kondicionálóra nincs szükség, a haj fényes, könnyen fésülhető lesz.
A nagyfiam haja csodálatosan szép, fényes és szálló lesz. Viszont Slami zsíros hajához még egy kevés citromot is teszek bele, de így is mindig összeáll a haja. :( A tapintása ugyan lágyan selymes, de olyan mintha olajjal kentem volna be a fejét a hajszárítás előtt. De azért nem adom fel, még kísérletezek. Mellesleg az én hajammal is ez történik, pedig az nem is zsíros és nem is vékonyszálú. Kipróbálom a csalános sampont is, hátha több szerencsével járunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése