2010. október 22., péntek

Gondolatfoszlányok gyereknevelésről

Bizonyára sok dologban vannak még hiányosságaim a gyerekneveléssel kapcsolatban, de Isten most 2 területre világított rá. Keresztényként, 5 gyerekes családanyaként, vasárnapi iskolás tanárként, valamint pedagógusként elég sok tapasztalatra tettem szert, de hát az elmélet az ugye más mint a gyakorlat. :D
Férjemmel mostanában azt figyeltük meg, hogy a két legnagyobb ellenségünk, a fáradság és a számítógép. Ez utóbbi nem csak azért, mert értékes időt vesz el szeretteinktől, hanem azért is, mert jobban szeretjük a gyerekeinknél, vagy egymásnál. Szándékosan voltam most ilyen szélsőséges, de nem kizárt, hogy ez csak velünk van így. Olyan könnyű dühbe gurulni, amikor valamelyik gyerek folyamatosan nyaggat, miközben én időre játszom valamit a gépen, vagy félbeszakítja a gondolat menetemet a fontosnak vélt problémájával. Természetesen nem arra gondolok, amikor valamelyikünk dolgozik a gépnél. Az valóban olyan idő kell legyen, amikor nem zavarják a gyerekek apát, vagy anyát. Néha szükségünk van a kikapcsolódásra is, mondjuk csak úgy bámuljuk a képernyőt, vagy ennek megfelelő színvonalú játékkal játszunk. ("Gondolkodás nincs, enyém lesz a kincs." Lem: Kiberiáda) Erre érdemes megtanítani csemetéinket, hogy most anyának szüksége van 20 perc szünetre, és csak halál esetén zavarhatnak. :D Utána viszont ismét lehet ostromolni. Persze csak finoman. ;)
Magunkat is nevelni kell! Zárójelben; erről azt gondolom, hogy minden gyermeknevelésnek ezzel kellene kezdődnie. Be kell állítani egy időzítőt, és amikor az lejár, a gép szigorúan kikapcs. Nincs olyan, hogy adok magamnak még 5 percet, vagy csak még ezt befejezem, mert, legalábbis nekem, az időérzékem teljesen felmondja a szolgálatot, ha a gépnél ülök. De erről már másoktól is hallottam.
Jó, ha az ember tudja mivel tölti el az idejét. Az idő, nagyon drága nem mindegy hogyan gazdálkodunk vele. Én képes vagyok takarítással elfecsérelni az időmet, bár ebben történt előre lépés. Nagyon sokat segített egy magyar flaylady program. Így az egésznapos takarítgatásból, idegeskedésből, hogy semmivel nem vagyok kész, ma már csak egy óra maradt naponta, és a lakás határozottan tisztább, az idegeskedésnek nyoma veszett. :)
Te hogy oldod meg, hogy ne pazarold el azt a kevés idődet amit otthon töltesz a szeretteiddel?

Az én gépidőm már régen lejárt, mivel az időzítőm valamelyik dobozban lapul :( .Megyek pakolni. A fáradságról, majd legközelebb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése